Per Vers översätter kvinnospråket

 

 

Det är sedan urminnes tider bevisat att män är från Mars och kvinnor från Venus. Det finns skillnader i kvinnans sätt att agera, tala och resonera kring saker och ting. 

 

Män är oftast enkla varelser som vill att allt ska gå i hög fart och vi är oftast snabba problemlösare också. Kvinnor väljer ofta vägen med många kringelikrokar. Dvs att de ska diskutera och möta mannen halvvägs i deras sätt att hantera problem.

 

 För att vi ska lära oss hur kvinnan tänker och resonerar kommer jag nu att ta fram några meningar som en kvinna kan tänkas säga och sedan ”översätta” dessa så att en man kan förstå dem. Detta kommer att förenkla situationer för er män så att ni vet hur ni ska agera. Med andra ord så hjälper jag er till ett lugnare liv med er kvinna. Kvinnans fras kommer att förkortas med (k).

 

(k) Det här halsbandet var väldigt fint älskling

Översättning till mansspråket: Köp det här jävla halsbandet till mig i födelsedagspresent annars får du inget sex!!!!

 

(k) Älskling, vi behöver prata

-       Översättning till mansspråket: Dude! Du e körd, dumpning på g

-       tips till män som råkar ut för det här: ta till flaskan, lira fifa och gå ut med polarna. Vakna upp dagen efter med en padda bredvid dig. Det gör inget, du e singel igen.

 

(k) Du sa att du skulle ringa innan, men det e ok.

- Översättning till MS: Va fan ringde du inte för, e du helt dum i huvudet. Vi hade ju kunnat prata en jävla massa strunt

 

(k)Vi behöver = Jag vill ha

 

(k) Gör som du vill = Du kommer att få betala för detta senare

 

(k) Jag är inte upprörd = Klart att jag är upprörd, dummer.

 

(k) Var lite romantisk = Släck ljuset, jag har sladdriga lår

 

(k) Soppåsen är full = Bär ut soppåsen

 

(k)Jag behöver skor till bröllopet = De andra 40 paren är inte i rätt nyans

 

(k) Älskling ser jag tjock ut I den här = Tala om för mig hur snygg jag är.

 

(k) Du måste lära dig att kommunicera = Håll bara med mig, för helvete

 

(k) Ja= Nej

(k) Kanske = Nej

 

(k) Jag skriker inte = Ja, jag skriker för att detta är viktigt

 

(k) Jag är klar om en minut = Du kan gå och kolla på Manchester United-Everton så länge, för mitt hår kommer att ta två timmar

 

Med dessa översättningar hoppas jag att du ska kunna få det lugna liv som du förtjänar efter hårda dagar på jobbet. Om du är kille och känner igen dig i alla situationer analyserar jag följande: Du har en jobbig kvinna, du inser förmodligen inte det då hon har överfört tillräckligt mycket tjejbaciller i din kropp. Finns tyvärr inget botemedel mot detta, bara terapi. Men om du kan, gör dig fri från henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0